Wraz z nadejściem wiosny, intensywność prac na ostatnim odcinku linii M2 na Bemowie znacznie wzrosła. Budowniczowie stacji Karolin są już w trakcie wydobywania ziemi z poziomu -2, podczas gdy na Stacji Techniczno-Postojowej rozpoczęły się prace związane z betonowaniem kanałów przeglądowych w halach elektrowozowni.

Budowa kończy się na ostatnich trzech stacjach linii M2 – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – oraz STP Karolin. Najbardziej widoczne postępy można zaobserwować na stacji Chrzanów, gdzie tworzona jest płyta stropowa przyszłej stacji, co można łatwo dostrzec ze szczebla terenu. Tymczasem na stacji Karolin, gdzie prace są w jeszcze dalszym stadium zaawansowania, większość czynności wykonuje się już pod powierzchnią ziemi. Tu wykonawcy właśnie przechodzą do poziomu -2.

Sytuacja przedstawia się nieco inaczej na budowie Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ogromna, niemal 30-hektarowy obszar, na którym powstaje zaplecze techniczne obsługujące całą linię M2. Już stoją hale elektrowozowni i budynki administracyjne, a konstrukcje pozostałych budynków są w trakcie stawiania. W halach, które są najbardziej zaawansowane pod względem etapu prac, wykonawca już zaczął betonowanie kanałów przeglądowych dla metra.

Następnym istotnym krokiem na budowie linii M2 będzie rozpoczęcie drążenia tuneli łączących STP Karolin z już istniejącą, obecnie terminalową, stacją Bemowo. Prace przy użyciu maszyn TBM, olbrzymich wiertarek, planowane są na połowę bieżącego roku.

Trasę metra o długości prawie czterech kilometrów na bemowskim odcinku drugiej linii zaprojektowano z trzema stacjami. Stacja C3 Lazurowa wznosi się na południowo-wschodnim brzegu skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, pomiędzy pętlą tramwajową a Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ulicą Rayskiego, w okolicach skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ulicą Sochaczewską, na północne stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią powstaje zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Przewiduje się, że kontrakt wart 1,9 mld zł zostanie zakończony i przekazany do użytku pasażerów w roku 2026.