Mieszkańcy Warszawy odczują ulgę wraz z rozpoczęciem września – zakończyły się najbardziej uciążliwe remonty tramwajowe, które przez całe wakacje utrudniały komunikację w kluczowych punktach miasta. Po dwóch miesiącach intensywnych prac składy wróciły na swoje standardowe trasy w czterech najważniejszych arteriach stolicy.

Mokotów znów połączony z centrum

Największe zmiany odczują pasażerowie korzystający z połączeń mokotowskich. Linie 17 i 33 wracają do swoich stałych tras po zakończeniu budowy zachodniej części węzła przy SGH oraz remontu torowiska nad Trasą Łazienkowską. Tramwaje ponownie kursują bez przeszkód na odcinku Nowowiejska-Woronicza, choć linia 18 nadal będzie jeździć zmienioną trasą.

Równocześnie na al. Niepodległości kierowcy zyskali możliwość jazdy „pod prąd” w stronę centrum dzięki przełożeniu ruchu na jezdnię zachodnią. W kierunku Mokotowa obowiązuje objazd przez Stefana Batorego i Boboli.

Ulga dla mieszkańców Woli

Zakończenie przebudowy skrzyżowania Wolskiej ze Skierniewicką oznacza powrót pięciu linii tramwajowych na ich regularne trasy. Linie 13, 20, 23, 24 i 26 ponownie obsługują ul. Wolską, a dodatkowo linia 27 otrzymała wydłużoną trasę do Metra Młociny.

Intensywny rok dla tramwajów

Tegoroczny program remontowy jest rekordowy – Warszawa realizuje 34 zadania obejmujące prawie 10 kilometrów torów. To efekt realizacji wieloletniego Warszawskiego Programu Torowego, który ma zmodernizować całą sieć tramwajową w stolicy. Większość inwestycji zaplanowano świadomie na sierpień, gdy ruch pasażerski jest najmniejszy.

Co dalej z pozostałymi trasami

Nie wszystkie remonty dobiegły końca. Na Marszałkowskiej nadal trwa przebudowa torowiska i tworzenie nowych przejść dla pieszych – tramwaje między Metrem Ratusz Arsenał a Centrum zastępują autobusy 151 i 520. Podobnie na Grójeckiej, gdzie powstaje infrastruktura pod nową trasę do Dworca Zachodniego wraz z pełną gwiazdą tramwajową na skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Pozostałe prace mają się zakończyć przed połową października, co oznacza powrót tramwajów na Marszałkowską oraz ciąg Grójeckiej i al. Krakowskiej jeszcze przed jesiennymi szczytami komunikacyjnymi.