Wkrótce zakończy się modernizacja stacji Warszawa Zachodnia, a wraz z nią planowane jest otwarcie nowoczesnego przejścia podziemnego dla podróżnych. Informację tę potwierdził w środę Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, podczas konferencji prasowej.
Nowe możliwości dla pasażerów
Pod stacją, pod nowymi peronami, powstało przestronne przejście, które ma na celu usprawnienie ruchu pieszych. Przejście to zaprojektowano z myślą o wygodzie użytkowników, oferując więcej przestrzeni oraz lepsze połączenia z innymi częściami stacji.
Rozwój handlowy i komercyjny
Znajdująca się pod peronami galeria handlowa składa się z 26 lokali o łącznej powierzchni ponad 5300 metrów kwadratowych. Kolejarze podpisali już 22 umowy najmu z różnymi przedsiębiorcami. Po zakończeniu prac adaptacyjnych przez najemców, pasażerowie będą mogli korzystać z szerokiej oferty sklepów i punktów usługowych.
Imponujący zakres przebudowy
Całkowity koszt projektu wyniósł około 2 miliardy złotych netto. Inwestycja ta jest jednym z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych w Polsce, mającym na celu nie tylko poprawę komfortu podróżnych, ale także zwiększenie przepustowości stacji.
Warszawa Zachodnia w liczbach
Warszawa Zachodnia to obecnie największa stacja kolejowa w kraju, która obsługuje do tysiąca pociągów dziennie. Szacuje się, że z jej infrastruktury korzysta ponad 100 tysięcy osób każdego dnia. Dzięki nowemu przejściu podziemnemu, podróżni będą mogli sprawniej poruszać się po terenie stacji.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia to krok milowy w rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce, oferujący nowoczesne rozwiązania zarówno dla pasażerów, jak i przedsiębiorców.