Z dniem 25 maja (sobota) kierowcy korzystający z ulicy św. Bonifacego od Jana III Sobieskiego do Czarnomorskiej mogą spodziewać się zmian – wprowadzony zostanie jeden kierunek ruchu. Dodatkowo zostanie zamknięte skrzyżowanie ulic Jana III Sobieskiego i św. Bonifacego od strony Powsińskiej, co wiąże się również ze zmianami w trasach autobusów.
Po przeprowadzeniu modernizacji podziemnej infrastruktury, prace nad nową ulicą św. Bonifacego rozpoczną się na powierzchni. W wyniku tych prac na tej ulicy pojawią się dwie jezdnie z możliwością wykonywania zawrotów między ulicami Batumi i Kaukaską oraz przed pętlą autobusową, a torowisko będzie biegło środkową częścią ulicy. W związku z wymaganym zamknięciem jednej jezdni, wprowadzony zostanie jednokierunkowy ruch od ulicy Jana III Sobieskiego do skrzyżowania z Czarnomorską i Śródziemnomorską w nocy z piątku 24 maja na sobotę 25 maja. Wyjazd ze wszystkich bocznych dróg do zamkniętego odcinka św. Bonifacego będzie możliwy jedynie w stronę Czarnomorskiej.
Na odcinku pomiędzy ulicami Czarnomorską, Śródziemnomorską a aleją Witosa ruch będzie nadal odbywał się w obu kierunkach.
Alternatywą dla drugiego kierunku ruchu na św. Bonifacego będzie ulica Czarnomorska. Ze względu na to, że przystosowana zostanie do użytku autobusów, wyniesione przejścia dla pieszych zastąpione będą malowanymi na jezdni pasami. Dla poprawy bezpieczeństwa, w rejonie szkoły, zostaną zamontowane progi wyspowe z odblaskowymi elementami dodatkowymi po obu stronach każdego przejścia. Wyjazd z Czarnomorskiej na Jana III Sobieskiego możliwy będzie jedynie w prawo.
Po zakończeniu prac nad nową jezdnią, tramwajarze udostępnią ją dla kierowców i rozpoczną budowę torowiska oraz drugiego pasu ruchu na św. Bonifacego.
Również nocą 24 na 25 maja zamknięty zostanie krótki odcinek ulicy św. Bonifacego od skrzyżowania z Jana III Sobieskiego w kierunku Powsińskiej. Do budynków usytuowanych na tym odcinku możliwy będzie dojazd od strony Powsińskiej. Na końcu zamkniętego fragmentu ulicy, przy skrzyżowaniu z Jana III Sobieskiego, powstanie zawrotka dla autobusów komunikacji miejskiej.
Wyżej wymienione zmiany dotkną również kursowania autobusów. Autobusy linii 163, 187 i 263 będą kursować ulicą św. Bonifacego jedynie do skrzyżowania z Jana III Sobieskiego. Natomiast linia 189 będzie miała przystanek końcowy na ulicy Jana III Sobieskiego, przed skrzyżowaniem ze św. Bonifacego. Autobusy tych linii będą jeździły aleją Sikorskiego oraz ulicami Czarnomorską i Jana III Sobieskiego z Bemowa. Stamtąd wyruszą w kierunku Osiedla Górczewska korzystając z jednokierunkowej ulicy św. Bonifacego do swojej głównej trasy. Autobusy linii 148 i 185 nie dojadą do ulicy św. Bonifacego – w obu kierunkach; od skrzyżowania alei Witosa z Czerniakowską pojadą bezpośrednio aleją Witosa i Sikorskiego. Trasa linii 164 ulegnie zmianie – autobusy ominą ulicę św. Bonifacego przez Wiertniczą, Powsińską, Gołkowską, Statkowskiego, Augustówkę i Antoniewską do Ananasowej. Autobusy linii 501 i Z-8 nie wyjadą na trasę.
Nocne linie N33 i N83 będą kursować w obu kierunkach alejami Witosa i Sikorskiego. Linia N03 pojadą w stronę Winnicy aleją Wilanowską, Jana III Sobieskiego, Nałęczowską i Powsińską, a na Ursynów skorzystają z Powsińskiej, Nałęczowską, Jana III Sobieskiego i św. Bonifacego.
Więcej szczegółów dostępne jest na stronie Warszawskiego Transportu Publicznego.
Przebudowa ulicy św. Bonifacego przyczyni się do utworzenia nowej trasy tramwajowej łączącej Stegny z centrum miasta. Przejazd tą trasą będzie trwał około 20 minut. Tory tramwajowe na tym odcinku o długości około 800 metrów połączą się z nowo powstającą trasą do Wilanowa. Całość zwieńczy pętla autobusowo-tramwajowa z miejscami postojowymi dla autobusów znajdującymi się tuż obok peronów tramwajowych, a torowisko znajdzie się pomiędzy jezdniami ulicy św. Bonifacego. Wraz z budową torów powstanie również ścieżka rowerowa.
Tory tramwajowe na ulicy św. Bonifacego będą przykryte zielonym rozchodnikiem. Jest to roślina, która pochłania hałas, gromadzi wodę i jest estetyczna. Obecnie w Warszawie znajduje się 34 kilometrów zielonych torów, a do końca roku ich długość zwiększy się o 11 km. Posadzone zostanie 40 nowych drzew o wysokości co najmniej 5 metrów i obwodzie minimum 25 cm. Wzdłuż nowej trasy pojawi się także 1188 krzewów.
Budimex, firma odpowiedzialna za budowę tramwaju do Wilanowa, zapowiada, że tramwaje z pasażerami dotrą do Wilanowa na początku roku szkolnego. Tramwaj na Stegny zostanie uruchomiony kilka miesięcy później, w 2025 roku.