Innowacyjne torowisko na Marszałkowskiej przyciąga uwagę mieszkańców i jest tematem licznych dyskusji. Wbrew powszechnemu przekonaniu, nie jest ono pokryte trawą ani nie zostało sprowadzone z Niemiec. Zamiast tego, zastosowano rozchodnik, który jest znany ze swojej wytrzymałości na trudne warunki pogodowe – nie usycha ani nie zamarza. Obecnie w mieście mamy około 47 kilometrów zielonych torów, a do końca roku planowane jest przekroczenie granicy 50 kilometrów. Warto dodać, że najstarszy z tych odcinków funkcjonuje już od 20 lat, co świadczy o trwałości tej technologii.

Powrót tramwajów na Marszałkowską stał się faktem dzięki zakończeniu prac nad przebudową torowiska. Od 13 października linia tramwajowa jest ponownie dostępna dla pasażerów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że na odcinku między Świętokrzyską a rondem Dmowskiego, zgodnie z zaleceniami służb ratunkowych, pozostawiono przejezdną nawierzchnię dla pojazdów uprzywilejowanych, co zwiększa bezpieczeństwo i dostępność dla mieszkańców.

Zielone torowiska to przykład nowoczesnych rozwiązań w miejskiej infrastrukturze, które nie tylko poprawiają estetykę przestrzeni publicznej, ale również przyczyniają się do redukcji zanieczyszczeń powietrza i hałasu. Rozchodnik, jako roślina idealnie dostosowana do takich warunków, odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu ekologicznej równowagi w mieście.

Wprowadzenie zielonych torów na Marszałkowskiej to dowód na to, że miasta mogą rozwijać się w sposób zrównoważony, łącząc modernizację infrastruktury z dbałością o środowisko. Oczekuje się, że takie rozwiązania staną się standardem w przyszłości, przyczyniając się do poprawy jakości życia mieszkańców.

źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa