Pod koniec września Tramwaje Warszawskie zasygnalizowały istotne postępy w realizacji nowego projektu komunikacyjnego, który ma połączyć pętlę Żerań FSO z trasą tramwajową na Tarchomin. Jakie wyzwania stoją przed tą inwestycją?
rozbudowa sieci tramwajowej na modlińskiej: krok po kroku
Tramwaje Warszawskie podpisały kontrakt z firmą Databout, która ma przygotować wstępne projekty nowej linii tramwajowej. Kluczowym etapem jest stworzenie studium techniczno-ekonomicznego, które pomoże wytyczyć planowany korytarz trasy. W tym procesie napotkano jednak wiele trudności. Największym wyzwaniem jest obszar przy Elektrociepłowni Żerań, gdzie liczne istniejące instalacje mogą kolidować z nową infrastrukturą. Dodatkowe komplikacje występują w pobliżu węzła z Trasą Toruńską.
rola wstępnych projektów w realizacji inwestycji
Wstępne projekty są niezbędne do dokładnego oszacowania kosztów oraz ustalenia harmonogramu prac, w tym konieczności modyfikacji istniejącej infrastruktury. Projekty te pozwolą na lepsze rozpoznanie infrastruktury podziemnej, co przyczyni się do redukcji ryzyk i uniknięcia nieprzewidzianych problemów na etapie budowy. Ponadto, umożliwią one lepsze zrozumienie potrzeb gestorów i zarządców infrastruktury, co jest kluczowe dla usunięcia wszelkich kolizji.
terminy rozpoczęcia prac budowlanych
Zakończenie opracowywania projektów, które są kluczowe dla uzyskania decyzji środowiskowej, planowane jest na początek 2027 roku. Budowa może ruszyć po 2030 roku, zakładając że miasto zapewni niezbędne środki finansowe. Inwestycja ta jest częścią większego planu rozbudowy infrastruktury kolejowej w Warszawie, której koszt szacuje się na około 4 miliardy złotych.