Zakończenie prac nad modernizacją torowiska przy ulicy Wolskiej w Warszawie przynosi ze sobą kilka dni modyfikacji w funkcjonowaniu linii tramwajowej numer 13. Ze względu na ostatnie prace, od poniedziałku 25 marca tramwaje linii 13, 26 i 27 powrócą do regularnego kursowania ulicą Wolską, podczas gdy linie 10 i 11 będą kontynuować trasę ulicą Kasprzaka.

Modernizacja fragmentu torowiska wzdłuż ulicy Wolskiej, pomiędzy Elekcyjną a Kasprzaka, stanowi część budowy nowej trasy na Kasprzaka, oddanej do użytku na początku marca. Przed rozpoczęciem regularnych przejazdów po świeżo zbudowanych torach na Wolskiej, konieczne jest usunięcie tymczasowego połączenia pomiędzy torami przy Alei Prymasa Tysiąclecia, gdzie tramwaje linii 13 zmieniały kierunek jazdy. Te prace planowane są na okres od czwartku do niedzieli, od 21 do 24 marca.

Podczas tego okresu tramwaje linii 13 będą prowadzone skróconą trasą, docierając ulicą Wolską jedynie do Skierniewickiej, a końcowym przystankiem będzie Metro Płocka 57. W kierunku Pragi do jazdy tramwajem nr 13 będzie możliwe na przystanku Zajezdnia Wola 03, usytuowanym na ulicy Wolskiej przy skrzyżowaniu z Młynarską. Autobusy linii zastępczej Z26 (Cmentarz Wolski – Metro Płocka) będą kursować częściej – w dni robocze podczas godzin szczytu co 10 minut.

Od poniedziałku, 25 marca, po zakończeniu modernizacji torowiska, tramwaje wrócą na ulicę Wolską. „Dziesiątka” zostanie na swojej obecnej trasie, podczas gdy tramwaje linii 11 będą kursować na Nowe Bemowo – tak jak teraz, czyli w dni robocze podczas godzin szczytu. Poza tymi godzinami oraz w soboty i niedziele „jedenastka” będzie jeździła między Placem Narutowicza a Cmentarzem Wolskim. Również tramwaje linii 13 będą kończyć swoją trasę przy cmentarzu.

Przebieg tras linii 26 i 27 także ulegnie zmianie – tramwaje te będą jechały prosto ulicą Wolską, omijając Skierniewicką i M. Kasprzaka. Autobusy linii Z26 przestaną kursować.

Od 25 marca mieszkańcy Warszawy będą mogli skorzystać z pięciu linii tramwajowych. Szczegółowe trasy i rozkłady dostępne są na stronie WTP. Po zaledwie dwóch latach od rozpoczęcia budowy, od początku marca nowo wybudowana trasa tramwajowa jest w użyciu. Umożliwia ona szybkie i wygodne dojazdy do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, a także do stacji kolejowej Warszawa Wola.

Nowa trasa tramwajowa ma długość niemal 3,5 km. Pomiędzy ulicami Wolską a Skierniewicką zostały wybudowane nowe tory o długości około 2,3 km. Istniejące już tory na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości około 1,2 km, zostały przeniesione do wykopu. Przystanki przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z małymi dziećmi i seniorów.