Smoki, znane jako postacie z opowieści i legend, symbolizujące siłę i odwagę, mogą również doświadczać strachu. Tego rodzaju temat został poruszony w książce T. Knapmana „(Nie)jestem odważny”, gdzie mały smok odkrywa, że lęk jest nieodłącznym elementem życia. Przedszkolaki z placówki nr 164 dowiedziały się, że nawet te majestatyczne stworzenia mogą obawiać się takich rzeczy jak wysokość, hałas czy nieznane smaki, takie jak warzywa.

różnica między odwagą a rozwagą

Podczas zajęć edukacyjnych dzieci miały okazję rozważyć, w jakich sytuacjach warto posługiwać się odwagą, zachowując przy tym rozsądek. Zrozumiały, że odwaga nie oznacza braku strachu, ale zdolność do stawiania mu czoła. Na zajęciach nauczyły się, jak równoważyć podejmowanie ryzyka z rozsądną oceną potencjalnych zagrożeń.

budowanie wewnętrznej odwagi

Dzieci były zachęcane do rozwijania swojej odwagi. Przedstawiono im to w formie porównania do drzewa, które rośnie z każdym nowym doświadczeniem. Dzięki temu zrozumiały, że odwaga wzrasta stopniowo i że każde nowe wyzwanie dodaje siły ich „drzewu odwagi”.

wcielanie się w smoki

Podczas kreatywnych zajęć przedszkolaki wcieliły się w smoki, które latały po sali. Ta zabawa nie tylko pobudzała ich wyobraźnię, ale również pomogła im lepiej zrozumieć koncepcję odwagi w zabawny i angażujący sposób.

twórcze warsztaty w bibliotece

W Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży nr 50 odbyły się warsztaty, podczas których dzieci tworzyły własne, ziejące ogniem smoki. Proces tworzenia pozwolił im nie tylko na świetną zabawę, ale także na wyrażenie siebie poprzez sztukę. Te zajęcia były pełne radości i satysfakcji, jednocześnie rozwijając ich kreatywność oraz poczucie własnej wartości.

Źródło: facebook.com/bibliotekapubliczna.pragapolnoc