Pierwsza podróż tramwajem przez Bródno miała miejsce 17 października 1971 roku, kiedy to zainaugurowano nową trasę tramwajową. Tory rozciągnęły się wzdłuż ulicy Rembielińskiej, pokrywając dystans od południa na północ przez serce nowo powstającego osiedla Bródno. Wcześniej tramwaje kursowały przez ulice Wysockiego i Marywilską, jednak te linie zostały zastąpione przez nową trasę autobusową numer 176.
Nowoczesna arteria komunikacyjna powstała dzięki położeniu nowych torów i budowie przystanków. Mieszkańcy Bródna zyskali wtedy dostęp do bardziej współczesnego i wygodnego połączenia z innymi dzielnicami miasta. Cała operacja była zarządzana przez zajezdnię „Praga”. Chociaż od tego wydarzenia minęło wiele lat, na ulicy Wysockiego wciąż można natknąć się na resztki dawnej linii tramwajowej, gdzie stare tory przypominają przeszłość.
Dziś Rembielińska to jeden z najważniejszych korytarzy komunikacyjnych dzielnicy Targówek, o długości około 1,8 km. Rozciąga się od ulicy Matki Teresy z Kalkuty do ulicy Toruńskiej, z dalszym przebiegiem przez Annopol. To właśnie tam tramwaje wciąż kursują, mimo że trasa przeszła modernizację w 2015 roku, dostosowując się do współczesnych standardów.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa