Nowa inwestycja drogowa w Warszawie zmieni oblicze Białołęki. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zakończył proces wyboru wykonawcy na przebudowę czterokilometrowego odcinka ul. Białołęckiej. Wśród różnych propozycji najtańsza wynosiła 89,7 mln zł, a najdroższa niemal 120 mln zł. Finalnie wybrano ofertę złożoną przez firmę Skanska, opiewającą na 95,7 mln zł.
Analiza kosztów w kontekście innych projektów
Przebudowa ul. Białołęckiej to jedna z większych inwestycji drogowych w stolicy. Dla porównania, modernizacja ul. Kąty Grodziskie pochłonęła 35,5 mln zł i obejmowała takie elementy jak nowa nawierzchnia, chodniki oraz oświetlenie. Projekt na Białołęce jest bardziej kompleksowy, przewidując budowę rond, sygnalizacji świetlnej, ścieżek rowerowych, chodników oraz nowych przystanków i pętli autobusowej.
Planowanie i zmiany kosztów na przestrzeni lat
Pomysł przebudowy ul. Białołęckiej jest rozważany od 2016 roku. Od tego czasu koszty związane z inwestycjami drogowymi znacząco wzrosły. Łączny koszt modernizacji ul. Kąty Grodziskie i Białołęckiej przekroczy 131 mln zł. To znaczący wzrost, który ilustruje rosnące koszty materiałów i usług budowlanych.
Wpływ inwestycji na przyszłość komunikacji w Białołęce
Projekt ma fundamentalne znaczenie dla poprawy infrastruktury transportowej w dzielnicy Białołęka. Mieszkańcy zyskają nowoczesne rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo oraz komfort podróży, a także poprawią dostępność transportu publicznego. Całość prac zaplanowano na 32 miesiące, co oznacza, że ich zakończenie przewiduje się za kilka lat.
Taka rozległa inwestycja dowodzi zaangażowania miasta w rozwój infrastruktury i jej adaptację do potrzeb mieszkańców. Białołęka dzięki temu stanie się bardziej komfortowym miejscem do życia i pracy, co wpłynie pozytywnie na jej przyszły rozwój.