W warszawskim Rembertowie rozpoczęła się budowa nowego wiaduktu, który będzie stanowił część ulicy Chełmżyńskiej. Wiadukt przekroczy ulice Chłopickiego i Strażacką a także linię kolejową. Taki układ ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz skrócenie czasu potrzebnego na przekroczenie torów.

Założenia projektowe mówią o konieczności zbudowania czterech podpór dla wiaduktu – dwóch po każdej stronie linii kolejowej, których budowa jest już w toku. Prace inżynieryjne rozpoczęły się od wbijania żelbetowych pali w ziemię, co poprzedziło tworzenie ław fundamentowych. Obecnie ekipa budowlana skupia się na stworzeniu filarów. Są one obecnie deskowane, zbrojone i betonowane. Jedna z podpór, usytuowana pomiędzy ulicą Chłopickiego a liniami kolejowymi, została już ukończona.

Kiedy podpory będą gotowe, na nich zostanie umieszczona stalowa konstrukcja, która po betonowaniu stanie się elementem płyty wiaduktu. Równolegle z tym procesem trwa budowa murów oporowych, które będą przylegać do przyczółków wiaduktu. Prace obejmują również modernizację sieci teletechnicznej i energetycznej oraz tworzenie kanalizacji deszczowej.

Nowy wiadukt będzie częścią drogi o długości 700 m, łączącej skrzyżowanie ulicy Chełmżyńskiej ze Stelmachów (na południe od linii kolejowej) z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską (na północy). Wiadukt będzie wyposażony w jedną jezdnię z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie zostanie wybudowany chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej kolejny chodnik. Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych takie jak schody, pochylnie i windy również są przewidziane w projekcie. Na północnym podejściu do wiaduktu zostanie umieszczona zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu wiaduktu, obecny przejazd kolejowy na ulicy Chełmżyńskiej zostanie zamknięty.

Projekt jest prowadzony przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wykonawcą prac, których koszty wynoszą około 68,5 miliona złotych, jest warszawska firma Intop. Oczekuje się, że inwestycja będzie gotowa do końca 2025 roku.